• Η παιδαγωγική αξιοποίηση του Ψηφιακού Δράματος και των τεχνικών του στην εκπαιδευτική διαδικασία. Παραδείγματα & Εφαρμογές.

    Η σχέση Θεάτρου και Νέων Τεχνολογιών αποτελεί ένα πεδίο έρευνας με μεγάλη δυναμική. Το Θέατρο αποτελεί μία μορφή έκφρασης της πραγματικότητας την οποία επηρεάζει και από την οποία επηρεάζεται. Καθώς τα ψηφιακά μέσα και οι δυνατότητές τους κατακλύζουν την καθημερινή πραγματικότητά μας, η υβριδική αυτή μορφή θέατρου που καλούμε Ψηφιακό Θέατρο/Digital Drama φαίνεται να εξελίσσεται διαρκώς και να αποκτά νέες δυνατότητες. Ακολούθως, η αξιοποίηση των τεχνικών του Ψηφιακού Δράματος στην Εκπαιδευτική Διαδικασία είναι δυνατόν να οδηγήσει στην ανανέωση της τελευταίας, καθώς η “ψηφιακή γενιά” των σημερινών μαθητών φαίνεται να αναζητά όλο και περισσότερο τρόπους έκφρασης και δημιουργίας που να ανταποκρίνονται στα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά τους και στις ποικίλες νέες δεξιότητες που αναπτύσσουν μέσα στον τεχνολογικά προηγμένο κόσμο.

    Η παρουσίαση που ακολουθεί αποτελεί μέρος της Διδακτορικής Διατριβής της υπ.Διδάκτωρ ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ Αιμιλίας Καραντζούλη με τίτλο “Το Ψηφιακό Δράμα και η αξιοποίησή του στην Εκπαιδευτική Διαδικασία” και αξιοποιήθηκε στο πλαίσιο εισήγησης της γράφουσας (24.04.2023) στον 4ο κύκλο τηλεδιαλέξεων του Θεάτρου της Δευτέρας με διοργανωτή το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα “Θεατρικές Σπουδές” του ΑΠΚΥ.

    Continue Reading

    16 Μαΐου, 2023 • Θέατρο και Εκπαίδευση • Views: 615

  • Επιστημονικό Συνέδριο: Θέατρο και Εκπαίδευση για πολύ νεαρούς θεατές (0-3 και 3-6 ετών)

    Το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΜΣ «Ελληνικό και Παγκόσμιο Θέατρο: Δραματουργία, Παράσταση, Εκπαίδευση», Ειδίκευση: Διδακτική του Θεάτρου) και το Εργαστήριο «Θέατρο, Φιλοσοφία και Εκπαίδευση» του ιδίου Τμήματος

    και

    το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ, Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΜΣ του Τομέα Ανθρωπιστικών Σπουδών «Κοινωνικές Επιστήμες και Ανθρωπιστικές Σπουδές στην Εκπαίδευση», Ειδίκευση: Λογοτεχνία, Θέατρο και Γλώσσα στην Εκπαίδευση,) και το «Εργαστήριο Τέχνης και Λόγου» του ιδίου Τμήματος.

    και

    η θεατρική ομάδα ARTIKA, στο πλαίσιο του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών για Νεαρούς Θεατές 0-6, «Απ’ την Αρχή»

    διοργανώνουν επιστημονικό συνέδριο με θέμα «Θέατρο και εκπαίδευση για πολύ νεαρούς θεατές (0-3 και 3-6 ετών)», την Πέμπτη 04/05/2023 (9.00-19.00)

    Continue Reading

    29 Απριλίου, 2023 • Ειδήσεις-Σχολια • Views: 636

  • Ο ρόλος του Θεάτρου και της δραματικής τέχνης στην ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης σε γυναίκες κρατούμενες.

    Η νέα σωφρονιστική πολιτική αποτυπώνεται στο τρίπτυχο «Ασφάλεια, Ανθρωπισμός, Επανένταξη», που έχει αναγνωριστεί διεθνώς ότι μπορεί να γίνει πραγματικότητα στις φυλακές με τη συμβολή της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα της τέχνης (Φυτράκης, 2016).

    Η εκπαίδευση θεωρείται ότι μπορεί να αλλάξει τον τρόπο σκέψης και τον τρόπο ζωής των κρατουμένων και να οδηγήσει σε μια αίσθηση κοινωνικής ευθύνης και στην υιοθέτηση κοινωνικά αποδεκτών συμπεριφορών (Wallack, Kendall & Briggs, 1939; Milliken, 2008).

    Η διεθνής έρευνα έχει δείξει  πως οι κρατούμενοι αισθάνονται ικανοποιημένοι από την εμπλοκή τους σε εκπαιδευτικές και δημιουργικές δραστηριότητες καθώς τους δίνεται η δυνατότητα να αναπτύξουν πλευρές της προσωπικότητάς τους που δεν είχαν καλλιεργήσει στο παρελθόν ή δεν γνώριζαν ότι διέθεταν και να αλλάξουν ιδέα για τον εαυτό τους, δίνοντάς του μεγαλύτερη αξία (Zimmerman, 2000; O’Connor & Mullen, 2011; Kershaw & Nicholson, 2011).

    Continue Reading

    22 Ιανουαρίου, 2023 • Θεωρία Θεάτρου • Views: 933

  • Παράσταση με σικελικές μαριονέτες από τον θεατρικό οργανισμό Associazione Figli d’Arte Cuticchio di Palermo – Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2023

    Το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών, σε συνεργασία με την Ιταλική Σχολή Αθηνών, τον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός» και το Εργαστήριο Τέχνης και Λόγου του Π.Τ.Δ.Ε. του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σας προσκαλούν στην παράσταση με σικελικές μαριονέτες από τον θεατρικό οργανισμό Associazione Figli d’Arte Cuticchio di Palermo

    Continue Reading

    12 Ιανουαρίου, 2023 • Ειδήσεις-Σχολια • Views: 720

  • Το Προλεταριακό Δράμα και Θέατρο στην Ελλάδα

    Το εργατικό δράμα στην Ελλάδα,  μπορεί να θεωρηθεί ως  ιδεολογική κατάληξη του ΄”κοινωνιστικού” ΄΄(κατά την ορολογία της εποχής),αφού παρουσιάζει αναμφισβήτητα πιο ολοκληρωμένες, αλλά  πρώιμες σοσιαλιστικές  ( και΄΄ δυνάμει΄΄ μαρξιστικές) ιδέες  από ότι εκείνο.

    H ονομασία εργατικό ή προλεταριακό δράμα και θέατρο ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο των έργων και την αντίστοιχη σκηνική τους απόδοση, αφού τα έργα αυτού του είδους αντλούν την υπόθεσή τους από το αναπτυσσόμενο εργατικό κίνημα της εποχής. Παραστάσεις τέτοιου είδους δίνονταν συνήθως όχι μόνο από κανονικούς επαγγελματικούς θιάσους, αλλά από ερασιτέχνες με ευκαιρία διάφορες επετείους ή γεγονότα που συνδέονται άμεσα με το εργατικό κίνημα το οποίο κατά την πρώτη δεκαετία του 20ού αιώνα είχε  μια αξιόλογη παρουσία.

    Continue Reading
  • Έννοιες, αξίες και ιδέες στο αρχαίο δράμα: Η μεθοδολογία της έρευνας και της ψηφιακής αποτύπωσης στην πρώτη φάση του προγράμματος VAST

    Ο αξιακός πλούτος του αρχαίου ελληνικού δράματος και η διαχρονική δυναμική του είναι ζητήματα αναμφισβήτητα. Η κοινωνική και πολιτική σημασία και λειτουργικότητα που προσέλαβε το δράμα και το θέατρο στο πλαίσιο της αθηναϊκής δημοκρατίας είναι, επίσης, στοιχεία που έχουν επανειλημμένα συζητηθεί και αποδειχθεί στο πλαίσιο της επιστημονικής έρευνας για το αρχαίο δράμα, διεθνώς. Το γεγονός ότι τα σωζόμενα κείμενα του είδους αυτού συνεχίζουν μέχρι τις μέρες μας να παρουσιάζονται επί σκηνής σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και ότι τα κειμενικά σημαινόμενά τους, μέσω του παραστασιακού γεγονότος, συνεχίζουν να προβάλλονται, να αποκωδικοποιούνται, αλλά και να διανοίγουν επιπλέον σήμερα την προοπτική ενός γόνιμου διαπολιτισμικού και διακειμενικού διαλόγου ανάμεσα σε διαφορετικές πολιτιστικές παραδόσεις, υπήρξε κεντρικός άξονας του επιστημονικού και ερευνητικού προβληματισμού που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος VAST (Values Across Space and Time).

    Continue Reading

    31 Οκτωβρίου, 2022 • Ειδήσεις-Σχολια, Θεωρία Θεάτρου • Views: 962

EnglishGreek